Conferinta Nationala a Psihologilor Scolari
Organizata de Asociatia Nationala a Psihologilor Scolari
Baile Felix
25-26 octombrie 2013
Funcţia fundamentală a familiei este aceea de securizare a copilului, finalitatea educaţiei părinţilor constând in formarea conştiinţei educative a părinţilor, a necesităţii existenței unui efort conştient pe măsura evoluţiei
nevoilor copilului.
În cadrul programului de
educaţie parentală pe care îl dezvolt, obiectivul urmărit este acela de a
instrui tinerii părinţi în vederea optimizării relaţiei părinte-copil.
Programul vizează însuşirea şi dezvoltarea de competenţe şi abilităţi educative, dar și reducerea anxietății tinerelor mămici privind
creșterea și îngrijirea copilului.
Activităţile planificate sunt
interactive, bazate pe schimburi de idei, de experienţe, jocuri de rol, studii
de caz, astfel încât fiecare
participantă să se identifice cu un stil parental eficient şi să găsească soluţii, ceea ce putem denumi “un
părinte bun”.
Evaluarea participantelor are
loc atât la intrarea în programul educativ, pe baza fişei iniţiale și a chestionarului, dar şi la final, pe baza chestionarului și a formularului de feed-back. De asemenea, pe parcursul
programului, evoluţia discuţiilor şi a exerciţiilor propuse este monitorizată
prin completarea fişei de observaţie a grupului. De asemenea, în vederea evaluării anxietății, se va aplica testul Luscher
atât la începutul programului, cât si la final.
Schimbările aşteptate se vor manifesta la nivel cognitiv (prin
însuşirea de achiziţii referitoare la nevoile bebeluşului, interacţiunea cu
acesta, dezvoltarea copilului), la nivel comportamental (prin însuşirea de
modalităţi eficiente de a răspunde nevoilor celui mic) și la nivelul atitudinilor (prin oferirea unei imagini realiste
asupra vieţii de familie şi asupra responsabilităţii prevăzute de aceasta, prin
mărturiile participantelor).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu