Dezvoltarea copilului 0-2 luni:
·
PERCEPTIE
|
·
Raspunde la diferite intensitati ale luminii
·
Focalizeaza pana la 20-
·
Ochii se misca independent si uneori se uita crucis
·
Se concentreaza pe moment asupra chipurilor
·
Urmareste obiecte care se misca orizontal si vertical
·
Prefera tiparele alb negru sau cu contraste puternice
|
·
GANDIRE
|
·
Foloseste miscari adaptative
·
Isi duce mana la gura
·
Repeta miscari facute la intamplare
|
·
LIMBAJ
|
·
Ca raspuns al unui zgomot isi misca picioarele , capul , ochii
·
Scoate sunete fara un motiv anume
|
·
SOCIAL- EMOTIONAL
|
·
Tace cand este luat in brate
·
Se linisteste cand vede fata cuiva sau cand aude voci
·
Mentine contact visual pe perioade scurte de timp in timpul hranirii
·
Zambeste sau vocalizeaza cand i se vorbeste sau cand este atins
|
·
Grija de sine
|
·
Suge bine din sticla sau la san
·
Coordoneaza suptul, inghititul si respiratia
|
·
Miscare motorie grosiera
|
·
Isi intoarce capul in ambele parti
·
Iisi misca gatul
·
Isi susutine capul facand eforturi pentru asta
·
Isi ridica si isi mentine capul la 45 grade
·
Da din picioare in mod alternative
|
Dezvoltarea copilului 3-5 luni:
·
PERCEPTIE
|
·
Integrarea reflexului de a apuca obiecte cu
·
Se intinde pentru a prinde un obiecte un obiect care se misca
orizontal si vertical
·
Isi misca capul pentru a prinde un obiect care se afla in miscare
·
Isi impreuneaza mainile si degetele deasupra pieptului, in dreptul
linieie mediene
·
Isi foloseste palmele pentru a prinde obiecte
·
Isi foloseste degetul matr si alte doua degete pentru a apuca jucaria
·
Muta jucarii dintr-o mana in alta
|
·
GANDIRE
|
·
Duce la gura diferite obiecte
·
Scutura jucarii sunatoare
·
Se uita la oiectul pe care il tine in mana
·
Urmareste o minge care se rostogoleste dupa un ecran
|
·
LIMBAJ
|
·
Gangureste cand I te adresezi sau cand ii canti
·
Identifica directia de unde vin sunetele / vocile
·
Se manifesta prin diferite tipur de plans, vocalizand emotii si
diferite modele de intonatie
|
·
SOCIAL- EMOTIONAL
|
·
Priveste adultul cum se misca prin camera
·
Zambeste spontan
·
Zambeste cand si vede imaginea in oglinda
·
Zambeste sau rade in timpul jocului fizic
·
Zambeste si se intinde catre persoanle familiare
|
·
Grija de sine
|
·
Suge si inghite mancarea din lingurita
·
Mesteca sau tine mancarea in gura
·
Integrarea reflexului de a musca
|
·
Miscare motorie grosiera
|
·
Pe burta:L capul si pieptul sunt ridicate la 90 grade, sprijinindu-se
pe antebrat
·
Vertical isi lasa greutatea pe picioare
·
Pe burta isi intinde bratele, Se impinge pentru a sta in sezut
·
Integrarea reflexului TLR, STNR SI ATNR
|
Dezvoltarea copilului 6-8 luni:
·
PERCEPTIE
|
·
Scoate o piesa aflata pe o suprafata orizontala
·
Apuca obiecte mici, de marimea unei stafide, folosind pensa digitala
·
Are o pozitie complete a degetului mare pe cub
|
·
GANDIRE
|
·
Descopera un obiect ascuns partial
·
Se uita la podea cand cade ceva
·
Isi descopera fata
·
Loveste obiecte
·
Imita miscari familiare
|
·
LIMBAJ
|
·
Scoate suntele acre contin consoane
·
Localizeaza locul de unde vin sunetele
·
Foloseste repetari bisilabice
·
Imita suntele aflate deja in repertoriul sau
|
·
SOCIAL- EMOTIONAL
|
·
Prefera compania oamneilor
·
Isi intinde mana spre imaginea din oglinda
·
Exploreaza trasaturile unei personae familiare
|
·
Grija de sine
|
·
Molfaie si inghite biscuit
·
Inchide buzele cand ii se da mancare cu lingurita, pentru a inlatura
mancarea din lingurita
·
Bea din ceasca cu ajutor
·
Ridica lingurita
·
Mesteca macarea cu miscari laterale ale limbii
|
·
Miscare motorie grosiera
|
·
Are trunchiul drept in scaun
·
Vertical, isi intinde picioarele si se sprijina mult pe ele
·
Pe burta, initiaza apucatul, sta sprijint in maini si genunchi
·
Se rostogoleste segmentat
·
Sta in sezut fara support timp de 30 de secunde
·
Reactia parasuta
·
Sezand, reactive protective in fata
·
Incearca sa revina in pozitia initialacand se balanseaza intr-o parte.
|
Dezvoltarea copilului 9-12
luni:
·
PERCEPTIE
|
·
Arata cu degetul ararator spe diferite obiecte
·
Lasa sa cada o jucarie, in mod voluntary
·
Tine creionul pe hartie
·
Tine creionul asa cum trebuie
|
·
GANDIRE
|
·
Gaseaste obiecte asunse complet
·
Strage de sfoara pentru a ajunge la un obiect
·
Imita miscari ale fetei
·
Reactioneaza la trasaturile noi ale unui obiect
|
·
LIMBAJ
|
·
Se orienteaza catre numele rostite
·
Imita combinatii de consoane-vocale
·
Repeta singur anumite sunete
·
Imita diferite sunete
·
Se opreste din activitatea las auzul cuvantului NU
|
·
SOCIAL- EMOTIONAL
|
·
Are nevoie de atentie sociala
·
Ofera jucarii
·
Participa la jocul “Cucu-bau”
|
·
Grija de sine
|
·
Isi foloseste degetele pentru a manca bucati mici de mancare
·
Musca din biscuiti
·
Mesteca biscuiti
·
Linge mancarea din lingura
|
·
Miscare motorie grosiera
|
·
In picioare, paseste cu ajutor
·
In patru
·
Stand in picioare se lasa singur pe podea
·
Se ridica in picioare folosind mobila
·
Merge daca este tinut de o mana
·
Sta singur in picioare
·
In patru
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu