vineri, 19 aprilie 2013

Jocul - Metoda de invatare timpurie


Invatarea timpurie se realizeaza sustinuta si acomapata de adult. Acesta il ghideaza in procesul cunoasterii si ii denumeste semnificatia celor invatate.Copilul obtine, astfel, cheile prin care isi organizeaza si structureaza coerenta propriei persoane, in raport cu lumea in care traieste.

Jocul are un rol fundamental in dezvoltarea copilului deoarece:

  • ii satisface nevoia de cunoastere prin explorare si manipulare
  • incurajraza miscare stimuland organelle de simt
  • ofera prilejul de a imita
  • ajuta la exprimarea emotiilor si controlarea acestora
  • ajuta la concentraerea atentiei
Copilul invata prin imitare, explorare si experiente, jocul permite practicarea acestora intr-o modalitate naturala, mentinand curiozitatea copilului si dorinta acestuia de cunoastere
  • Copilul mic invata prin reluari si repetari ale unei activitati, a operatiilor activitatilor pana cand acestea se perfectioneaza si se rafineaza.

Creseterea si dezvoltarea copilului are loc intr-un ritma alert, schimbarile survenind de la o zi la alta. Dezvoltarea si invatarea copilului reprezinta un process continuu care se bazeaza pe experinetele si cunoastintele anterioare ale copilului.

Dezvoltarea fizica, senzoriala, emotional, cognitive si a limbajului si comunicarii evolueaza integrat incat fiecare domeniu contribuie la dezvoltarea celorlalte. Orice interactiune cu adultul sau cu mediul este un act de invatare.

Toti cooii parcurg aceleasi stadia de dezvoltare, ritmul este diferit de la un copil la altul.

Siguranta si confortul emotional este fundalul pe care se organizeaza achizitiile copilului indifferent de ritmul sau de dezvoltare.

Predictibilitatea programului are un rol esenŃial în organizarea mentală a copilului, în crearea sentimentului de

siguranŃă si securitate si în aderarea lui la ordine si reguli!

Nu uitati!

Este important să li se amintească familiilor următoarele

aspecte:

• jocul reprezintă una dintre activităţile cheie din viaţa unui copil;

• pe parcursul jocului li se dezvoltă simţurile (tactil, vizual,auditiv...), iar copiii învaţă să cunoască oamenii, dobândesc obiceiuri de comportament şi respect faţă de ceilalţi, îşi

dezvoltă imaginaţia şi fantezia, îşi dezvoltă abilitatea de a aprecia exerciţiile de memorie etc.;

• mulţumită jocului învaţă să comunice cu lumea din jurul său iar jucăria devine o sursă privilegiată de explorare şi transmitere a realităţii sociale;

• pentru anumite jocuri nu sunt întotdeauna necesare jucăriile, dar, fără îndoială, acestea le pot completa, pot deveni o resursă ideală de imaginaţie, de cele mai multe ori. Pe de altă parte,

lumea copiilor a fost asociată, în toate culturile, cu jucăriile, iar câteva dintre acestea au rămas aceleaşi de-a lungul istoriei, cu excepţia câtorva variaţii minore. Orice obiecte simple pot

deveni jucării pentru copii, cu condiţia să respecte condiţii de siguranţă şi igienă;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu