Disciplina: Educatie pentru sanatate
Clasa: 1-2
Tema activitatii: Alimentatia
Subiectul: Micul Dejun
Tipul Lectiei: mixt
Scopul lectiei:
· Constientizarea importantei celor trei mese principale ale zilei, in special a micului-dejun
· Identificarea alimentelor recomandate pentru a fi consummate la micul-dejun.
Obiective operationale:
La finalul lectiei, copiii vor fi capabili sa:
1. Identifice cele trei mese principale ale zilei;
2. Sa enumere regulile de igiena inainte si dupa masa;
3. Sa constientizeze importanta servicii micului-dejun;
4. Sa inteleaga rolul vitaminelor, si a subsantelor hranitoare
5. Sa identifice/ recunoasca legume si fructe
Lectura in lant, expunere, conversatie, dialog, problematizare, explicatie, joc didactic, munca independenta.
Activitate frontala, individuala si de grup
Material didactic:
Fise de lucru, legume, fructe.
Obeservatia sistematica
· Educatie pentru sanatate , ed. Aramis
· Educatie pentru sanatate, Salvati Copiii
Etapele lectiei | Obiective | Continut, sarcini de predare-invatare-evaluare | Durata | Strategie |
Moment organizatoric | | Pregatire pentru inceperea lectiei in conditii optime (asezarea scaunelor, pregatirea materialului didactic) | 1 min. | Conversatie Instructaj |
Captarea atentiei | | Ghicitori (anexa 1) | 2 min | Conversatie Problematizare |
Anuntarea obiectivelor | | Se anunta obiectul lectiei si importanta acestuia | 2 min | Conversatie Expunere |
Dirijarea invatarii | O1 O2 O3 O4 O5 | Lectura in lant (anexa 2 Raspundeti la urmatoarele intrebari: Sunteti de accord cu ceea ce facea fetita? Voi cum preocedati? Cum ne pregatim pentru masa? Ce facem dupa masa? Ce va face sa credeti ca micul-dejun este cea mai importanta masa a zilei? Ce o sfatuia mama pe Andreea? De unde avem energie (Alimente care contin vitamine) | 17 min | Lectura Discutii Brainstorming Problematizare Explicatie Conversatie |
Fed-back | | Completarea unor fise de lucru (Anexa 3 | 7 min | Munca independenta |
Incheierea lectiei | | Aprecieri privind activitatea elevilor | 1 min | |
Ghicitori:
In gradina lui Pandele Tarus galben, ascutit
E un pom plin de margele In pamant sade infipt
La culoare-s rosii toate Cine este?
Cu codite-mperecheate L-ati ghicit?
(cirese) (morcov)
Nas la omul de zapada Dupa ploaie nu-I mirare
Iepurele vrea sa il roada Stau umbrele mici la soare
(morcov) (ciuperci)
Nici nu-I floare Lung, subtire, gras ori dulce
In padure sip e ogor Iute!Poti sa il ghicest?
Prin gradini in deal si vie (ardei)
Sta mereu intr-un picior
(ciuperca)
De ce plangi?De mila ei?
Doar, da gust mancarii
(ceapa)
Anexa 2
A fost o data o fetita foarte cuminte si foarte ascultatoare, pe nume Andreea. Era de o frumusete deosebita si foarte isteata. Toata lumea se minuna de ea.....! Insa nimeni nu stia ca Andreea avea un mare cusur.......Nu manca niciodata dimineata...In zadar se chinuia mama ei sa o roage sa vina la masa, spunandu-i:
“-Trebuie sa te hranesti . Legumele contin multe vitamine si substante hranitoare care iti dau energie sa te joci, sa fii vioaie ca si ceilalti copii”
Intr-o noapte, fetita a avut un vis tare ciudat: se facea ca toti prietenii ei erau mari, mergeau la liceu, se plimbau prin parc, iar ea ramasese la fel de mica.... nu intelegea de ce? Doar erau de aceeasi varsta... Deodata a auzit o voce:
“-Ai ramas firava, mica,
Dar nu e nici o minune
Ca arati ca o pitica.
De ce faci mofturi la masa
Si n-ai pofta de mancare?”
“-Desi-s mic , am crescut mare
Nu-i secretul meu. Se pare
Ca il cunoaste toata lumea
Ore fixe la mancare.
Ajută-l pe Alexandru să aleagă produsele care-i asigură o alimentaţie sănătoasă.
| | | | |
| | | | |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu